Lad:s dagbok lördag 28 december

Idag kom min skötare tidigt och släppte ut mig. Hon väntade dock lite grann tills det ljusnat lite grann innan jag fick komma ut. Sedan var det en av de andra hästarnas ägare som tog in mig.
 
När min skötare kom tillbaka så var den lilla tjejen med oxå. Jag togs ut och blev uppställd i en av uppbindningsboxarna och lilltösen borstade mig ordentligt medan min skötare gjorde rent boxen. När allt var klart så hade benskydden åkt på och vi tog med oss både longerlina och grimskaft ut til manegen. Lilltösen började att gå med mig så jag skulle bli uppvärmd i skritten och när jag blivit det så tog min skötare över och bytte till longerlinan och började longera mig i trav och galopp. Jag var jätteduktig och gick i ett så fint tempo att jag kunde ha hållit på hur länge som helst. Har nu vintervila men min skötare är bara ute och "rastar" mig lite grann så jag fick inte galoppera så länge. Får se vad som händer imorgon.....
 
 

Kommentera här: