Lad;s dagbok lördag 21 december

 
Idag kom min skötare tidigt till mig och tog direkt ut mig ur boxen och band upp mig. Täcket åkte av och benskydden kom på och longerlinan kom fram. Vad nu?!? Tänkte jag, så här tidigt brukar jag ju inte motionera. Min skötare sa att det var lika bra att passa på att motionera innan alla lektionerna började och det håller jag med om! Det var faktiskt riktigt skönt att ta ett "morgonpass" innan jag gick ut i hagen,

Redan vid lunchtid fick jag komma in och det regnade så mycket att jag till och med blivit blöt på halsen där halstäcket inte täcker... Gott att få komma in och äta lunchen inne ;)

Senare under eftermiddagen kom min skötare tillbaka och då hade hon med sig en liten tjej som fick borsta mig medan boxen blev mockad. När boxen var klar så fick jag gå ut i manegen på en promenad och min skötare ledde ut mig till manegen och där fick den lilla tjejen ta över mig och jag var jättesnäll. Allra helst vill jag gå lite bakom den som leder mig och buffa lite lätt i ryggen,,,,,

Den här lilla tjejen fick träna på hur man visar upp en häst när man exempelvis är på tävling och veterinärbesiktning. Jag skötte mig exemplariskt!

 

Kommentera här: