Lad:s dagbok 27 december

Idag var det vanlig vardag så personalen skötte ut och insläpp av mig och mockade min box. Min skötare kom framåt eftermiddagen och hon klädde på mig fleecetäce och benskydd. Vi gick ner till nya manegen i longerlina och där var det två som longerade och en som red så det fanns ingen plats för oss. I stora var det privatlektion i hoppning och lilla var oxå upptagen av lektionsverksamhet. Äsch tänkte min skötare, vi är ute istället även om det regnar. Vem har dött av lite regn?!?

Efter en liten stund i skritt fick jag börja trava lite grann i båda varven innan jag fick galoppera och när jag väl fick galoppera tyckte jag det var hur kul som helst och när min skötare smackade på mig lite extra så ökade jag på galoppen ordentligt och kände för att bocka lite grann, tyvärr så var det lite svårt att göra det på lina men min skötare såg att jag småbockade lite. Efter galoppen fick jag varva ner lite i traven igen och sedan gick vi direkt upp till stallet för att inte bli ordentligt blöta.

Där uppe blev jag ställd i spolspiltan och blev duschad över benen och under magen där jag hade fått en massa grus. Det var skönt att bli av med det. Sedan fick jag fleecetäcket på mig igen och vi gick in i stora manegen där de hade hoppat färdigt och skrittade en bra stund så jag fick torka lite grann innan jag fick gå in i boxen igen.

Lad

 
Någon som har godis till mig?!?
 

Kommentera här: