Lad och Viper:s dagbok 29 december

Lad
Idag kom min skötare och tog in mig från hagen och hon hade inte tänkt ta mig först så jag skrapade lite med hoven så då förstod hon att jag ville in först. Det var två hästar till som hon skulle ta in och de fick vänta några extra minuter.
 
Medan jag åt min lunch så passade min skötare på att göra lite annat. Sen när jag var klar fick jag gå ur boxen så den blev rengjord och fin. Under tiden som boxen mockades så blev jag ordentligt avborstad. Därefter fick jag gå in igen.
 
Nu lämnar jag över tangentbordet till min skötare....
 
När jag hade ridit mitt pass på Curre (se tidigare inlägg för rapport från ridpasset) så hade Michelle även borstat av Viper och var redo för att ta på honom träns och benskydd. Sedan tog jag honom i longerlinan och vi gick ner till nya manegen. Där gick Michelle lite grann med honom innan han fick börja trava på lina. Han gick själv över i galopp nästan direkt och jag lät honom galoppera tills han själv gick över i trav. Sedan fick han jobba lite grann i både trav och galopp i båda varven. Därefter fick Michelle hoppa upp lite grann barbacka...... När jag nästan var klar så stod en kompis till mig på läktaren och jag frågade om hon kunde hämta Lad åt mig så jag kunde avsluta Viper under tiden och självfallet gjorde hon det. :)
 
Lad fick sig ett rejält longerpass där han fick galoppera tills han inte orkade galoppera längre. När jag var klar med honom så hade han blivit svettig och så kommer han att bli resten av dagarna tills hans ägare kommer hem igen.
 
Lad
 
 
Viper
Bilden tagen för ca ett år sedan.....
 
 
 

Kommentera här: