H6:an 30 december 2013

Detta passet var jag stand in för en annan ryttare. Trodde först att jag skulle fått rida Curre även det här passet och jag blev inte nåt vidare lycklig. Tittade en gång till på listan och då hela listan och då visade det sig att jag skulle rida Topzy istället. Blev genast mycket gladare :) När jag rider med i denna gruppen så är vi två som heter Helen...
 
Efter lite framridning var det dax att ge sig på dagens huvudövning som var lite dressyrarbete på fönsterlånsidan, skänkelvikning, volt mot väggen och skänkelvikning igen. Sedan trav till nästa långsida och över två bomserier, första var det korta travsteg på och andra lite längre så man fick vara på hästen ordentligt så att man kom över de sista bommarna i rätt tempo. Tycker att jag lyckades bra med detta. :) Huvudsaken för min del var att kunna trava över dessa serier utan att känna rädsla och det kändes som om jag inte gjort något annat. :) :)
 
Detta var sista passet för 2013 och jag "sparkar igång" ridåret 2014 redan den 2 januari....
 
GOTT  NYTT ÅR !!
 
Topzy
 

Kommentera här: