Gästinhopp i H4:an Lördag 28 december

Den här dagen skulle jag ersätta en annan ryttare i gruppen, dvs gästinhopp. Ryttaren som jag ersatte brukar rida Curre så jag sa till min instruktör (som även har lördagslektionerna) att jag kunde ta honom så han får gå lite grann.
 
När jag hade kommit upp på den här stora hästen som är ca 175cm i mankhöjd så kändes det som jag satt på Eiffeltornet.... hehe... Nu hade det ju varit några dagar ledigt pga julhelgen så den här "kusen" var det krut i. "-Trav, vad menar du med det?!?! Galopp ska det vara!!" tyckte Curre när vi skulle trava hästarna efter en stunds skrittarbete i skänkelvikning. Han fick vara så vänlig att tagga ner till traven och finna sig i att trava istället för att galoppera. Galoppen kom senare i passet och i högergaloppen kändes det som att jag fick väldigt mycket i högertygeln så jag blev helt mör i armen... När vi sedan bytte till vänstergaloppen så var han hur fin som helst men ska försöka nästa gång att få honom lite mer på bakbenen och inte så framtung som han var. Det är ju inte bra att han blir sån och "går på bogarna" som man säger. Det var ju trots allt bara andra gången jag satt på den här hästen så man får ju ge ett par gånger innan man lär känna hästarna.
 
Är överlag nöjd med den här stora killen. Rider gärna honom igen. 
 
Curre och min lilla kompis Michelle
 
 

Kommentera här: