Veckans torsdagspass

Hade som vanligt Valle på passet idag. Framridningen var till en viss del självständig. När vi hade travat "tillräckligt" länge fick vi självständigt lägga in galoppen på fyrkantspår och volter. Jag fattade galopp direkt för att Valle har så skön galopp. Första galoppen fick han galoppera på en del och en bra stund på volt. När jag ökade tempot gjorde jag det på långsidorna och det tyckte han givetvis var skoj. Sedan gick jag över till att försöka få till bra övergångar mellan galopp och trav och fick faktiskt till några jättefina. Supernöjd med dom. :=)
 
Dagens huvudövning var framdelsvändningar. Samma övning som jag red med H4:an i lördags. Då hade instruktören ställt ut koner så man skulle rida sicksack och en framdelsvändning vid varje kona. När vi skulle byta varv så ändrades övningen lite grann. Nu skulle vi ha trav som huvudgångart ute på "spåret" och sedan skulle vi vända in mot medellinjen och göra en framdelsvändning så att vi kom ut samma väg som vi kom in på.
 
I denna övningen passade jag på att träna lite längningarna som jag kommer att ha i tävlingsprogrammet nästa söndag.
 
 
Har framfört önskemål om att få rida programdelar ur LB:3 som jag ska tävla med nästa söndag,
 
Jag och Valle i galopp....
 

Kommentera här: