Ridpass med Diler 2 mars 2013

Det här passet red jag som ersättare. Häst för dagen var Diler.
 
Diler gick passet innan.
 
När jag skrittade fram nere i nya manegen så reagerade Diler på bommar som stod utanför sargkanten där Malin hade öppnat en dörr till för att ställa dit fler bommar. Jag fick ta tag i tyglarna ordentligt för att inte riskera att trilla av då han vek av åt sidan.
 
Ställde då honom där och frågade "-Detta är väl inte farligt?" Han skakade på huvudet.... 
 
Började sedan skritta över bommarna och första och andra gången fick jag lägga på spöt lite lätt bakom sadeln för att övertyga honom att gå över. Måste ha hänt något så att han har blivit skraj för bommar/hoppning. Jag tog hela framridningen till att få honom avslappnad och gå över bommarna i alla gångarterna. Vissa gånger tog han bommen som ett hinder och då var jag ju inte riktigt beredd på det men det gick bra ändå. När han var som finast i galoppen så fick det räcka. :) Han hade precis gått i passet innan så han var ju framriden till mig :) 

Passet i övrigt så skulle vi rida på serpentinbågar med start från C och på detta blev han jättefin. I slutet var han så lösgjord och fin att jag kunde länga lite på tygeln och han var kvar i den goa formen ♥ 

Tack vare min nya sjukgymnast så har jag förändrat både hållningen när jag går och även sitsen i ridningen! Jag är sååååå glad och lycklig!! Det är ju så kul när andra säger samma saker som jag själv känner ♥ ♥ ♥
 
Visserligen en gammal bild men han är så fin där.... ♥
 

Kommentera här: