Dubbelpass med H4:an och dressyrspecialen 5/5

Dessa passen skulle jag rida Topzy och Diler. Instruktören hade tänkt att jag skulle rida dom i den ordningen oxå men jag bytte på dom för att Diler är svår i stallet. Allt för att underlätta för stallvärden som fick agera hästskötare.

Dressyrspecialen med Diler

Efter att ha värmt upp hästarna skulle vi rida Musse Pigg igen. För er som inte vet vad Musse Pigg är för något så är det när man rider på stora mittvolten och varje gång man passerar medellinjen så lägger man en 10m volt åt andra hållet som ska symbolisera Musses öron.

Vi skulle rida "huvudet" i trav och öronen i galopp. Diler kändes bra i den här övningen. Jag har ju ridit honom såpass mkt nu så jag känner även honom ganska väl. Då "hittar" man ju hästen ganska fort när man sitter uppe på ryggen....

Häst 4:an

Här blev det ju Topzy som jag egentligen skulle ha ridit passet innan. Stallvärden var gullig och gjorde iordning henne åt mig till detta passet. :)

Här skulle vi rida "bogen in" dvs öppna under större delen av passet och det är ju inte det lättaste när man sitter på en häst som ibland tvärstannar och vägrar att gå framåt eller inte lyssnar för skänkeln. Dessutom var hon väldigt stel i sina sidor så det gjorde ju inte saken särskilt mycket lättare... Sedan var jag lite trött efter första passet så då orkade jag inte riktigt rida ordentligt heller.


Kan inte låta bli att ta med den här bilden på Diler.... :)


Topzy och jag tävlar. (oktober 2011) Vet dock inte varför bilden har blivit så liten....


Kommentera här: