Dressyrspecialen 19 maj 2012

Den här lördagen hade det börjat bli riktigt fint väder och det var ju verkligen tur för att det samtidigt pågick tävlingar i dressyr på inte mindre än 3 tävlingsbanor samtidigt. En bana var inomhus och två gick utomhus. Med tanke på detta så hade vi ingen annanstans att rida än på andra sidan bron på den sk trekanten.

Efter lite uppvärmning i trav så skulle vi rida framdels och bakdelsvändningar runt några stolpar som finns där på trekanten. Vi gjorde denna övning i två omgångar och sedan var det trav och galopparbete på volten däremellan.

Hästen för dagen heter Jonna. Hon kändes bra under hela passet och med "snurrandet" mellan stolparna så blev hon jättefin i formen och kändes mjuk och eftergiven.

Efter nervarvningen i trav under lättridning så skrittade vi tillbaka till stallet via galoppbanan som då var enda vägen som vi fick rida på. Vägen förbi utebanorna var avstängd pga tävlingen.

Nästa söndag den 27 maj ska jag och Topzy tävla utomhus med programmet LB:2, så jag hoppas att jag kan få rida henne på nästa lördagspass. :)

Vad jag har hört så kommer det bli väldigt varmt på söndag när klubbtävlingen ska arrangeras så det lär nog damma en hel del på tävlingsbanan.... Det blir nog säkerligen väldigt jobbigt att rida i värmen oxå..... Vad sägs om framridning i typ BH och vita ridbyxor...??



Ta det nu lugnt i värmen mina goa vänner och bränn inte upp er för det ÄR INTE skönt, det har jag surt fått erfara....


En ansiktsbild på Jonna....




En bild på Topzy när jag red henne på lektion på trekanten förra sommaren....

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ansiktsbilden på jonna är Norbert

Kommentera här: