Happy hour 23 mars 2012

I övermorgon (söndag) är det tävling för min del med lektionshästen Diler. Så önskehästen för detta pass blev givetvis honom och fick honom oxå :).

Vi var 11 st entusiastiska tjejer/kvinnor som samlades i ridhuset för ett gemensamt ridpass. Större delen av passet red vi självständigt och lite grann hade vi gemensamt. Det var att vända rätt upp på medellinjen och sedan rida skänkelvikning ut mot fyrkantsspåret igen.

Jag red mycket skänkelvikningar, skolan sluta i skritt och trav samt lite framdelsvändningar som kvartsvändningar. Han blev hyfsat lösgjord på detta men ville haft lite mer ändå för det vet jag att han kan. Det visade han i lördags då han var superduperfin.

Imorgon lördag är det nytt ridpass som dessutom för en ny instruktör. Den instruktören jag har haft nu har gått på mammaledighet för att hon ska få en liten bebis om ca 2 månader. Hoppas givetvis att jag får Diler igen och då blir det lite av genrep inför tävlingen på söndag.

God natt mina vänner!!

Kommentera här: