Dressyrspecialen 10 mars 2012

Detta dressyrpass var vi nere i "nya" manegen för att de har de rätta måtten för dressyrprogramsträning. Vi red som sagt programdelar ur LB:2 programmet som går på lång bana dvs 20x60m. Annars är måtten 20x40m.

Diler var det som jag fick rida idag oxå. Ska tävla honom den 25:e mars i just LB:2-programmet. Med tanke på att jag var skithes pga en inledande förkylning så gick detta passet superbra. :)

Hästen kändes fin och allt "rullade på" som det ska göra utan större missar. Det jag egentligen missar en del på är att jag kommer vid sidan av medellinjen när jag ska rida upp på den i början och slutet av programmet.

Nästa dressyrlektion den 17:e mars som är min instruktörs sista lektion innan hon går på sin mammaledighet så veckan efter och året ut kommer vi att ha vikarie. På detta "sista" pass ska vi rida igenom programmet samtidigt som vi blir filmade och sedan har vi filmteori direkt efteråt. Ska bli skitkul att titta på sedan. :)

Ha det gott så länge mina cybervänner!!

Kommentera här: