Klubbtävling dressyr utomhus den 27:e maj 2012

Den här tävlingsdagen var kanonfin! Hela veckan innan har oxå varit superfin och VARM!  Så nu var det ju extra roligt att få tävla utomhus. Jag valde Topzy den här gången eftersom jag vet att hon är stabil ute, dvs inte blir rädd för småsaker osv, dessutom mjuk att sitta på.
 
När jag kom ner till framridningen, hade jag endast 4 ekipage före mig och då hade jag precis suttit upp. Tog det ändå lugnt och värmde henne så mycket som behövdes. Red även den här dagen på smärtstillande men hade ändå ont både på framridning och tävlingsbana.
 
Själva programmet tyckte jag gick alldeles lysande och hade en kanonfin känsla. När jag var klar med programmet så tänkte jag: "Tjohooo!!!! Detta är en 56%-s runda!!" När jag sedan såg protokollet så fick jag kallduschen 51,33%. Var jag rättvist bedömd?
 
Kolla filmen själva här nedan och ni får jättegärna komma med era kommentarer!
 
 

Kommentera här: