Dressyrspecialen 28 januari 2012

Detta är näst sista passet innan årets första klubbtävling i dressyr. Då ska jag vara med med Diler som jag nu har ridit senaste tiden. Förra veckan hade jag ju ett kanonfint pass och jag svävade på molnen i nästan en hel vecka.

Dagens pass har varit lika bra som förra veckan och jag tog med mig digitalkameran och bad en kompis till mig filma dagens ridning. Totalt blev filmen ca 30min fördelat på två filmer. Jag har lyckats få ner den till ca 10 min.

Huvudövningen den här dagen var Musse Pigg. Vi började övningen i skritt och skulle göra halter innan vi gick över på "Musses öron" och en halt på väg ut därifrån. Sedan trav och jag fortsatte med halterna så att jag kunde träna lite på det tills dressyrtävlingen nästa söndag. Fick till några halter riktigt bra :) Kommer att jobba vidare med detta nästa vecka så att det sitter till tävlingen.

På nästa lektionspass så ska vi rida med dressyrstaket och träna på tävlingsprogrammet :)



Kommentarer:

1 Myran:

skriven

Kul att det går bra! =)

2 Helen:

skriven

Tack! Det känns helt underbart och det är ju helt perfekt nu när det är tävling kommande söndag. :)

Kommentera här: