Dressyrspecialen 14 januari 2012

var jag tillbaka på Diler som jag ska rida dressyrtävling på den 5 februari. Förhoppningsvis så kommer jag att rida honom fram till tävlingen.


Dagens pass var han stel som en planka och väldigt ovillig att jobba med mig. Fick riktigt kämpa för att vända runt honom på volterna... suck.

Huvudövningen för idag var att rida 3 st serpentinbågar över medellinjen med en 10m volt i varje båge. Han började mjukna lite mot slutet av övningen och kändes helt okej.

Efter det så red vi på "egna" åttvolter så att vi fick dom ännu lite mer lösgjorda och i slutet av passet var han så fin som jag vill ha honom i början av passet.

Var hyfsat nöjd med honom ändå på detta passet. Han har gått lektioner sedan i torsdag efter sin lilla skada.

Hoppas att det går bättre nästa pass!


Kommentera här: