Happy hour 24/2 2012

Till en början var jag ensam anmäld men under veckan så tillkom det några stycken till så vi blev 5 ekipage totalt.

Jag satt på Norbert (Norpan) som jag red för första gången på mkt länge i lördags, se tidigare inlägg.

Efter lite gemensam framridning i alla gångarter med voltarbete och övergångar så var det dags för kvällens huvudövning: skänkelvikning på kvartslinjen.

Norpan kändes fin från början i skritten och traven. I galoppen kändes han stoor till en början och enligt instruktören så är hans galopp hans svagaste gångart. Det är "bara" att rida in honom i handen och göra det så gott det går. Dock lättare sagt än gjort.... Han är bättre i högergaloppen än i vänstergaloppen.

Det kändes som om han var svårare att rida idag än i lördags men tror att det till stor del beror på att jag var ganska trött i kväll. Dagen igår i Göteborg gjorde mig väldigt trött så det sitter i än....

Kommentera här: