Extra pass 2 26/2

Efter att ha "vilat" i två lektioner så var det dags att hoppa upp igen på häst.

Denna gången var gruppen en allmän special där de både rider hoppning och dressyr.
På dagens program var det dressyr.
Hästen jag satt upp på heter Norbert som det var tredje gången på en vecka jag red. Kändes till en början stor och tung, men blev allt bättre ju längre lektionen gick.

Vi hade fri framridning och det tycker jag är kanonbra :). Bra att träna på till tävlingar..... Dagens huvudövning var att rida upp från långsidan till medellinjen och sedan en övergång från trav till skritt några steg och sedan igång i trav igen och byta varv.

I slutet av passet precis innan vi skulle trava av hästarna så bad jag instruktören kolla lite medan jag red övningen i galopp och övergången galopp - trav - galoppoch det gick kanonbra. Fick mycket beröm för detta arbete :)

Har nu en period där all ridning känns superbra :) :)

På bilden här nedan: Norbert (Norpan)

Kommentera här: