Dressyrspecialen - dagen före tävling.....

Jag red Diler som nu de senaste passen har gått mycket bra.

Vi började dagens pass med att plocka fram dressyrstaketen så vi kunde "tjuvträna" lite. Efter egen framridning så började vi med uppridningar med halter. När vi var nöjda med det så fortsatte vi med ökad skritt på diagonalerna och avslutade passet med mellantrav på samma linje.

Diler kändes bra även idag så jag känner mig nöjd inför morgondagens tävling. Då är det LB:1 som gäller.


Här är Diler nyknoppad. Han hade för ett tag sedan fått sin man riktigt vältrimmad så att den blev för kort men jag lyckades ändå att få ihop det till knoppar. För er som undrar så fick jag ihop totalt 17 knoppar inkl pannlugg. På bilden bredvid så har jag flätat hans svans oxå som sedan blev jättefin. Tyvärr ingen bild när jag hade tagit ur flätan i svansen... :( Han var hur snäll som helst medan jag höll på med honom.


Kommentera här: