Dressyrspecialen 25/2

....var jag åter tillbaka på Diler efter att ha gjort tillfälligt besök på Falcon och Norbert.

Det kändes ju givetvis som att "man hade kommit hem" och lite konstigt med tanke på att Norbert tar så mycket längre/större steg än vad Diler gör.

vi började passet gemensamt, vilket är ovanligt i den här gruppen, brukar annars ha fri framridning. Voltarbete och övergångar blev det på den här framridningen i samtliga gångarter. Sedan var det dags för dagens huvudövning som var samma som på gårdagens happy hour. Det vill säga skänkelvikningar på hörnlinjen i skritt och sedan en övergång till trav eller galopp.

Jag tyckte att Diler kändes så fin i skritt-skänkelvikningarna att jag tog det i trav de sista gångerna och det kändes han ännu lite bättre på. :)


Visserligen en "gammal" bild på mig och Diler men ville ha en där jag sitter på honom, stallbilder har jag ju visat så mkt nu...

Kommentera här: