"Superpasset" med Diler 24 november

Eftersom jag hade vridit till knät en vecka tidigare och förstört menisken, fick jag inte rida lätt i traven (kunde inte heller så det var väl bra med det) så då bad jag instruktören om det gick att hästen jag skulle rida, kunde gå lektionen innan så att den blev framriden. Hade givetvis önskat häst och det var min favvohäst Diler.
 
 
 
Eftersom att jag fick honom uppvärmd så kunde jag ju sitta ner på honom från början och jädrar i min låda vad jag kom åt honom fint. Fick honom så bra att han till slut "krullade ihop sig"  och jag blev tvingad att ta upplyftande tygeltag för att få upp huvudet på honom. 
 
Övningen på detta pass var att vi på ena långsidan skulle rida i rättvänd galopp (ex höger galopp i höger varv) och på andra långsidan skulle vi rida förvänd galopp (ex vänster galopp i höger varv). På kortsidorna skulle vi rida en 10m volt i skritt. Diler var super i denna övning och jag riktigt kände hur hästen jobbade under mig. Jag njuter av detta även nu när jag två veckor senare skriver om detta här....
 
När jag sedan skulle trava av honom så kändes han så rund och fin. Vågar nog påstå att detta är mitt absolut hittills bästa pass med den här hästen.
 
Lägger med en bild till från sommarbetet 2012 i full storlek
 
 
 
 

Kommentera här: