Nyårsafton i stallet

....började som tidigare dagar med utsläpp av hästarna. Idag regnade det precis hela dan och allt blev dyngsurt. Hästarna fick komma in någon timme tidigare än planerat.
 
Hade idag hand om D oxå förutom L och V. 
 
När det gäller motionsrundan så började jag med L som fick börja med att gå lös inne i manegen och till en början ville L bara gå med mig så jag fick jaga iväg honom lite. Då bara galopperade han hela tiden och då fick jag ta honom på lina så att han fick trava lite oxå. När jag var nöjd med honom så fick han skritta av lös vilket i praktiken innebar att han följde efter mig vart än jag gick. Testade lite halter och om han kunde backa om jag gick mot honom och det lyssnade han på kanonbra. :)
 
Sedan hästbyte
 
D gick jag med i grimskaft (kedja) i ca 20 min.
 
Sist men oxå minst var det V:s tur och han fick sig ett konditionspass i trav och galopp på lina men fick gå lös på fram- resp avskrittning. Gjorde på samma sätt som med L och det funkade bra även med honom.
 
Riktigt kul att jobba med dessa hästar :)
 
 
Imorgon kommer jag att ägna en stor del av tiden i boxarna och få underlaget jämnt vilket det inte är nu. I ex V:s box är det som en kulle mitt i boxen som jag tänkte ta bort. Den är inte "farlig" men det känns när man går där. Rengöring av vattenkoppar ska jag se om jag hinner med oxå, annars får det bli på onsdag. :)
 
Regnar det lika mycket imorron som det har gjort idag så får de stå inne. Likaså om täckena inte har torkat ordentligt...
 
Avslutar dagens inlägg med en bild på en av hästarna i hagen som jag tog igår. (Lånat en hage då en häst skulle stå inne under helgen.) 
 
Gott Nytt År!!
 

Kommentera här: