Fredagspass med Valle den 30 november

Detta passet red jag som "reserv". Fick som sagt Valle.
 
Hade inte ridit den här hästen på evigheter tyckte jag iaf. Men, men, tuta och kör, tänkte jag. Blev dock påmind om att man blev väldigt trött i ena armen när man red honom. "- Hur 17 ska jag orka detta passet?!?" tänkte jag efter en stund men efter framridningen så blev allt bättre :) 
 
Det stod markarbete på programmet och då började vi med travbommar utefter ena långsidan i två serier där jag skulle rida lätt över (satt ner i övrigt på hela passet pga mitt onda högerknä som jag har en trasig menisk i.). Gick bra tycker jag, hade med mig hästen på ett bra sätt över bomserierna.
 
Sedan blev det galoppbommar på motsatta sidan.
Då skulle vi stå på ett led och komma på övningen en och en. Skulle samtidigt räkna galoppsprång. Valle tyckte att detta var det bästa han gjort på länge och ville inte stå still och vänta på sin tur när ekipaget framför hade gett sig iväg. "-Släpp mig!!" sa han och började trippa på stället. Det räckte med att jag mjuknade i handen så hade jag honom i galopp och då sa han " - Äntligen!! ".
 
I slutet av passet så skulle vi tävla om vem som kunde få in flest galoppsprång mellan bommarna som låg på 25 m avstånd mellan varandra.  Hade inte instruktören fått mig att skratta när jag var på gång sista svängen så hade jag nog lyckats få in 10 språng men nu blev det "bara" 9 och en delad första plats.  Vad instruktören sa? Jo, " - Här kommer dressyrryttaren" och jag började skratta för mig själv och därmed så tappade jag en del koncentration... För er som känner till hästarna på Borås Ridhus var det Salvador som också lyckades få in 9 galoppsprång på den här tävlingen/övningen.
 
Första bilden här är det Valle på sommarbete  
 
Salvador som tittar upp också på sommarbete.
 
 
 
Båda bilderna är tagna sommaren 2012.
 
 
 

Kommentera här: