Dan före dan.....

....blev det ridning som "gästryttare" i en H3:a.
 
Det var hoppning på schemat för gruppen och i och med att jag inte längre hoppar så red jag Diler vid sidan av istället. Var dock med en stund i början på framridningen och han kändes stel som en planka så jag gick över till den andra halvan av ridbanan redan innan andra galoppen då jag istället gick över till att ägna mig åt lösgörande arbete.
 
Jag red skänkelvikningar, volter framdelsvändningar, bakdelsvändningar mm. Använde mig av alla 3 gångarterna. Sedan när lektionen började närma sig sitt slut så började Diler oxå att mjukna och bli riktigt trevlig att rida :)
 
När jag sedan travade av honom så låg han perfekt i formen och kändes kanon!
 
Det blir "gästridning" även nästa söndag, dvs dagen innan nyårsafton!
 
En bild på Diler från sommarbetet 2012

Kommentera här: