Dagen innan nyår....

...var jag återigen gästryttare i H3;an och på samma häst som sist (dagen för julafton, finns inlägg om det oxå) dvs Diler. Han var dock inte lika stel på detta passet som han var förra gången. Kanon tyckte jag :).

Passet började med att vi fick rida fritt i skritt och trav med gemensamt varv och efter en stund så bytte vi varv och fri ridning i de båda gångarterna. Sedan lite paus för hästarna (och även för ryttarna) innan galoppen kom och där kunde jag galoppera väldigt länge innan vi blev beordrade att gå ner i skritt igen.

Kvällens huvudövning bestod i skänkelvikning i trav med en galoppfattning i slutet. Ex skänkelvikning efter hörnpassering efter kortsidan och upp till trekvartslinjen och sedan ut till spåret igen. Efter nästa kortsida så ny skänkelvikning och sedan rakställa hästen. Därefter en galoppfattning och en 12-14 m volt på kortsidan innan nästa hörnpassering och upprepa övningen.

Tyckte att Diler var jättefin på detta passet och just skänkelvikningar är ju lösgörande arbete så det gjorde honom riktigt mjuk och fin. Var super när jag travade av honom i slutet av passet.

Detta var sista ridpasset för 2012 Gott Nytt År mina goa läsare!!
 
 
Återigen en gammal bild på mig och Diler.....
 
 
 

Kommentera här: