Dagen innan nyår.... ponnyer

Den här dagen var det mycket bättre ute och då slapp man vara rädd för att slå ihjäl sig för att bara vistas utomhus. (Sträckte mig i ljumsken/höften på högerbenet igår så jag kände av det som först imorse när jag vaknade)

När jag kom till stallet så var det bara att hämta täckena i torkrummet och på med dom och ut med hästarna. Sedan var det dax för mockningen och jag har fått beröm för den. De som har sett boxarna tycker att de ser kanon ut. :) Tog sedan in dom vid lunchtid innan jag själv åkte hem för lunch och lite vila. På em kom jag tillbaka och då longerade jag L i nya manegen mellan två dressyrekipage samt lite hindermaterial. Det gick bra i skritt och trav men i galoppen ville bara L bocka så då gick jag ner i trav igen. Travade en stund till i båda varven och sedan så fick L skritta av.

Sedan var det dax för V att få en promenad på ca 35 min. Ville gått en stund till men pga hoppträning i stora manegen fick jag snällt gå därifrån. Det var ju inte så illa att få gått 35 min. Får se vad jag hittar på imorron på nyårsafton då har jag även D att ta hand om.

Kommentera här: