Påskdagsridning

Redan förra söndagen fick jag en förfrågan att rida för en elev som inte kunde komma och rida den här söndagen och givetvis så tackade jag ja.

Hästen för detta passet blev Topzy och jag tyckte att det gick väldigt bra med tanke på att jag inte suttit på henne sedan jag tävlade henne i oktober 2011....

Dagens övning var 3 st serpentinbågar över medellinjen (där jag red större delen av övningen utan stigbyglar, mycket bra träning) med en volt i mittenbågen.

Topzy är ganska tungriden om man jämför med Diler men som sagt så är jag väldigt nöjd med henne på detta passet och fick även mycket beröm av instruktören.

Efter passet så fick jag nytt erbjudande om att rida med i gruppen även nästa söndag som jag nappade på direkt. Förhoppningsvis så får jag rida Topzy då oxå :)


Bilden ovan är när jag precis knoppat färdigt Topzy inför tävling och bilden nedan är vi i full action på tävlingsbanan.

Kommentera här: