Dressyrspecialen 31 mars

Till detta pass hade jag önskat Jonna, som jag oxå fick. Har inte ridit henne sedan i början på januari i år men det kändes som jag hade suttit på henne dagen innan detta pass.

Efter att jag hade skrittat fram henne på lång tygel och det var dax att korta tyglarna så kom hon i den goa form som hon brukar vara i när jag rider henne. :)  Känns helt underbart att hon jobbar på från första början. :)

När vi har ridit en stund för oss själva på framridningen så blev det gemensam undervisning. Red lite skänkelvikning in mot medellinjen och sedan en halvvolt ut mot spåret igen i motsatt riktning. Sedan varvades dessa skänkelvikningar med kvartsvändningar på framdelen på en mindre fyrkant och galopparbete på stora mittvolten.

I galopparbetet var Jonna helt ljuvlig att rida och vi fick beröm av instruktören.

Fick sedan beröm av kompisar som sett mig rida henne på detta passet, vilket är skitkul att höra :)

Nästa pass så blir det ett dubbelpass så då får vi se vad det kan tänkas bli för häst/hästar.

Bild på mig och Jonna från 2009....

Kommentera här: