Dressyrspecialen 14 april 2012

Det här passet fick jag rida på Jonna och dagens övningar tyckte jag var ganska okej; bommar på marken. Jag är inte så förtjust i bomarbete överhuvudtaget men det får gå ändå. Hoppningen har jag däremot lagt på hyllan. Vill ju givetvis säga för gott men man vet ju aldrig hur det kan bli i framtiden.

En av övningarna var galoppbommar då vi skulle galoppera över 7 bommar och det kändes väldigt låååångt. Jonna tyckte detta var skitkul så att hon hade ett friskt tempo genom galoppserien. I övrigt så hade vi som mest 4 bomserier som vi skulle rida över per varv i trav.

Tyckte det gick förhållandevis bra. Det är ju inte lätt med avståndsbedömning osv när man har bomövningar så sällan som vi har och dessutom så vill jag ju allra helst bara rida dressyr.

Kommentera här: