Öppen träning på Stall Tokarp 23 september 2011

Idag var det öppen träning inför dressyrtävlingen på söndag där jag ska rida Mille i klass LB:1. Jag blev tillsagd att rida honom (Mille) med inspänning och det var jag inte särskilt förtjust i men, men det fick gå det oxå. Tyckte dock inte att det var ngn större skillnad med eller utan...

Vi skulle rida i 60 min och efter ca 30 min hade han "lossnat" och gick kalas i traven. När han gick sådär skönt i traven en stund så kände jag mig klar och frågade instruktören om hur lång tid det var kvar och fick 15-20min som svar. Började då fundera på vad jag nu skulle hitta på. Blev att jag började rida uppridningar med halter i trav. Tyckte att även det gick bra :)

Tyvärr så har jag stora problem med galoppen som jag i skrivande stund är väldigt orolig över hur det ska gå på tävlingsbanan. Ska ju givetvis försöka fatta galoppen och sedan får det gå som det går. Blir det galopp i 10m kanhända att jag gör ngt försök till men det beslutet får jag ta då. Vill inte riktigt "bråka" med honom på tävlingsbanan. Han ska även gå med två andra ryttare och jag rider sist av oss tre.

Jag fick en tjej att filma mig en stund, tyvärr bara första halvtimmen så det kom med en hel del galoppförsök, vissa gånger gick det bra och andra gånger gick det sämre. När han gick som allra bäst så hade jag ingen som filmade, för tjejen var tvingad att åka hem... :(

På söndag (som är imorron när detta skrivs) så har jag helt plötsligt massa folk som kan filma och även kommer att titta på mig, det kommer oxå att kännas skitnervöst. Den största nervositeten kommer till större delen bero på att jag "bara" suttit på hästen endast två gånger tidigare....

Avslutar detta inlägg med "Millefilmen" - öppen träning.

Kommentera här: