Happy Hour (After Work) på Borås Ridhus :=)

Ikväll var det premiär på Happy Hour (After Work).

Det blev en mycket lyckad tillställning. Vi var 10st förväntansfulla ryttare som gick in i manegen för en gemensam ridlektion. Jag fick rida Diler som jag ska tävla i dressyr i oktober :).

Övningen vi red på ikväll var en sk evighetsövning där vi började med skänkelvikning i skritt från spåret och in till kvartslinjen (rätta mig om jag har fel) och sedan rakt fram några steg och sedan tillbaka till spåret igen. Sedan trav och volt vid kortsidan och trava över 3 bommar på läktarlångsidan. Sedan skritt igen och börja om med skänkelvikningen.


När vi i slutet av passet skulle ta en galopp och när vi var så många använde vi hela ridhuset och delade upp oss på 3 volter. Jag var på volten på norra delen av ridhuset så vi "fick" 24x40 att rida på medans de andra två volterna delade på andra halvan av ridhuset.

Diler var ganska fin i galoppen men hade kunnat varit mycket bättre om han var mer lösgjord. Ett stort + var att han gjorde jättefina fattningar från min innerskänkel.

När vi var klara med hästarna i stallet så väntade en lättare kvällsmåltid och det var jättegott :) Det fanns Ceasarsallad, bakad potatis och Fläsknoisette att välja på.

Jag tror att den här aktiviteten kommer att bli mycket lyckad och uppskattad, för jag tyckte att detta var skitkul. :) Även om jag är på ridhuset ganska ofta så träffar man ändå "folk" som man inte har sett på länge. :) :) Sedan var det oxå kul att 3 av ryttarna hade med sig sina respektive :)

Jag kommer definitivt att vara med på detta igen!

Tack Malin för ett trevligt ridpass och Hästhoven Café och Restaurang för den goda maten :)


Kommentera här: