GeKås - Ullared 30 september 2011

Idag tog jag bussen till Gekås i Ullared. Åkte hemifrån redan 06.35 och gick in på Orion Café för lite frukost. Efter det så tog jag bussen först till Älvsered (7.26) och bytte sedan där till Hallandstrafikens Falkenbergs-buss (9.15) och kom till Ullared 9.35ca.

Väl inne så var jag raskt nere på ridsportsavdelningen och provade säkerligen 10 par ridbyxor innan jag insåg att jag inte skulle hitta några som passade.... det var mycket frustrerande. Hittade en i personalen och frågade om de möjligtvis hade ett par ute på lagret i storlek 46 och hon kom tillbaka med ett par och som tur var passade dom mig :)

Sedan hittade jag även ett dressyrschabrak, vitt med blått kantband med guldfärgad dekor. På damavdelningen hittade jag en snygg stickad tröja som jag tänkte ha när jag ska tävla den 16 oktober. Den är svart med rutor på framsidan. Likadana rutor som finns på många ridstrumpor. Blir skitsnyggt tillsammans med vita ridbyxor. Måste nu bara se om jag hittar en blus/skjorta eller en pikétröja att ha under, givetvis vit... :)

Nedan några bilder på mina fynd :)


Vad tycker ni om ridbyxorna? Jag tycker iaf att de är skitsnygga :)




Tröjan var inte så dum den heller, tänkte ha den på dressyrtävlingen den 16 oktober.... :). Ridbyxorna bakom är mina tävlingsbyxor. Inköpta på Börjes i Tingsryd i Kungsbacka, kanonsköna att ha på sig. :)




Avslutar bildkavalkaden med dressyrschabraket jag köpte för endast 90kr.... :) Kanonfint det med.

Kommentera här: