Happy hour 28 oktober 2011

Ikväll har det återigen varit happy hour på Borås ridhus. Denna gången var vi 12st som red och det var väldigt trevligt att vi var så många.

Vi hade nästan hela ridhuset att rida på. Instruktören hade kortat av banan med ca 15m men hade vi varit två eller tre ekipage till så hade vi ridit på hela banan som är 24x80m.

Hästen jag red kan ni väl nästan gissa vid det här laget, tyckte jag hörde någon säga Diler och det var rätt, hehe :) Efter en gemensam framridning (lite svårt att ha enskild framridning, då nivån på ryttarna var ganska ojämn) med alla gångarterna (red på TRE 20m volter i galopparbetet) så skulle vi rida skänkelvikning på hörnlinjen.

Diler kändes stel som en planka ikväll och det tog nästan hela passet att få honom lösgjord. De 3-4 sista skänkelvikningarna kände jag att han kom igång med ryggverksamheten, trots att jag la in extra skänkelvikningar utefter långsidorna på de långa transportsträckorna till kortsidan då vi skulle vända upp på hörnlinjen igen.

När vi skulle trava av honom kändes han sådär härlig som han gör när han är helt lösgjord. Då kunde jag länga tygeln lite så jag red på halvlång tygel och han var kvar i samma go´a form.... :) Härlig känsla när man känner att hästen jobbar med sin rygg... :=)

Imorgon lördag på mitt ordinarie dressyrpass så ska jag rida Topzy om inget oföutsett inträffar....

Jag och Diler på dressyrtävling den 16 oktober....



Två bilder från tävlingen med Topzy.....


Kommentera här: