Extra ridning torsdag 13/10-11

När jag kom hem från jobbet så tänkte jag att jag går ut på Facebook en liten kort stund och tur var väl det för där under meddelanden så hade en kompis frågat om jag ville rida för henne senare på kvällen i en H5:a. Givetvis tackade jag ja. Hästen jag fick var söndagens tävlingshäst Diler. Tyckte att det var kanon att få rida honom :)

Det stod hoppning på programmet och jag var med på den gemensamma framridning där vi travade över några bommar. Sedan så red jag resten av passet för mig själv. Jag red lösgörande arbete såsom framdels- och bakdelsvändningar, lite sluta och skänkelvikningar mestadels i trav. Sedan tog jag lite galopp oxå. I slutet av passet såg Diler riktigt fin ut i formen och kändes allmänt trevlig.

Visst har han gått bättre än detta passet men jag är nöjd med tanke på att det stod hinder överallt och jag kände vid ett tillfälle att han bjöd på hindret när jag kom lite nära det i galopp, dessutom var vi på fel sida om hindret ifall han hade tagit överhand och hoppat ändå. Det låg galoppbommar framför....

Förhoppningsvis får jag rida honom på lördag igen då det är dagen innan TÄVLINGEN.


Kommentera här: