Dressyrspecialen dagen före dressyrtävling

Imorgon är det dressyrtävling där jag ska rida Diler och egentligen Jonna men får ta in "reserven" Topzy istället.

Vi ville likna lektionen så mycket det gick en tävling så vi tog fram dressyrstaketen som ändå skulle fram sen ialla fall. Hann givetvis inte bygga hela arean men vi tog kortsidorna plus hörnen. Sedan tog vi även fram domarbord och två stolar så som det är imorgon på tävlingen.


Jag gjorde i ordning Jonna som jag hade blivit tilldelad idag på lektionen. När jag sedan hade kommit upp på henne och skulle börja skritta så började hon med sitt högra framben och "sjönk ner" på det och när jag hade skrittat två steg till så kunde jag bara konstatera att hon var halt igen, suck :(

Det var bara att ta in hästen och en tjej i gruppen innan min som jag är kompis med fick stanna kvar och invänta besked vilken häst jag skulle ta och får strax efter veta att jag ska rida min andra "tävlingshäst" Diler. Kanon tyckte jag :) Dock tråkigt att Jonna skulle bli halt igen... :(

Diler gick väldigt bra idag. Jag har ju haft bekymmer med högergaloppen men när jag red fram honom och fick mycket plats att röra mig på så lossnade även det, skönt tyckte jag. På genomridningen av programmet så var galoppen jättefin på 15m volten :) men fick dock ett tidigt avbrott när jag skulle vända in på den korta diagonalen, men, men, jag är kanonnöjd ändå :)

Hoppas nu att det går bra med båda hästarna imorron på tävlingen.

Kan ju nämna oxå att det var längesen som jag senast satt på Topzy men hon är ju ganska lik Jonna att rida så det ska inte bli några problem och hon är stensäker ute på banan, dvs att hon inte skyggar för några dommarbord eller bokstavskoner som Jonna kan göra.

Nu är det dax att studsa ner i bingen och sova lite innan man ska tillbaka till hästarna igen.

Ha det gott mina vänner så rapporterar jag igen imorron kväll (om jag orkar annars blir det på måndag).

God natt!!

Bilder på nyfriserade hästar....

Diler...




Topzy.....



Avslutar med en kanonfin bild på Jonna i hagen (tagen idag den 15/10 2011)

Kommentera här: