Dagens ridpass med dressyrspecialen.

Häst för dagen var Jonna. En av de två som jag ska tävla om ca 2 veckor.

Det var vikarielektion och vi skulle haft bomarbete men det var några i gruppen (dock inte jag) som inte ville rida på bommar, tråkigt för jag hade ställt in mig på det :( Så vi fick istället ha en gemensam lektion från böjan till slut, vilket jag inte är så förtjust i. Det är ju inte så konstigt för när vi har vår ordinarie instruktör så rider vi alltid fram självständigt och när vi "helt plötsligt" inte ska göra det, då blir det ju lite konstigt...

Vill helst ha egen framridning och sedan ha en huvudövning. Det kändes som det var framridning från början till slut. Huvudövningen var visst öka och minska volten där vi alla gick på. Sättet vi skulle använda för att göra detta var genom skänkelvikning.

Första galopparbetet var rena katastrofen, en stund var det bara jag som galopperade. De andra travade eller skrittade på spåret men jag försökte lösa de problemen genom att rida en bit innanför dom.... Andra galoppen gick det bättre för de andra och då kunde jag koncentrera mig mer på hästen än på var de andra var någonstans och då gick Jonna superfint. Sedan i traven gick hon kalasbra och då kunde jag bara hålla tygelns vikt i handen och jag hade henne som i en liten ask :) Det är ju vid sådant här tillfälle som man gärna vill rida en timma till. :)

Hoppas dock att jag får rida Diler nästa vecka igen så jag kan lära känna honom lite mer till tävlingen den 16 oktober. Ska även rida Jonna på samma tävling och i samma klass, dvs LB:3.


Jonna redo för arbete.... :)


Kommentera här: