Min första start i LC på över 10år.

Senast jag red ett LC-program var när jag red i min "moderklubb" Marks RK och då var det bland annat två varv på stora mittvolten i galopp, så programmet har förändrats rejält sedan dess. Det var dock väldigt roligt program att rida. :)


Jag red ju Diler igår på Happy hour som gick bra. Idag på morgonen så gick han en hoppspecialgrupp så jag kom till stallet i perfekt tajming då han precis fått av sig sadel och på med täcket och var på väg in i boxen så jag hann stanna upp det. Jag tog ändå in honom i boxen för att se om han var törstig men då hade jag grimma och grimskaft. Sedan var det dax att ta ut honom igen och binda upp honom och börja knoppa.

Det var så lugnt i stallet och Diler riktigt njöt av att jag höll på med honom, då är det kul att pyssla med honom men är det det minsta stojigt så tycker han det är jobbigt. Blev klar en stund efter clinicen med Bo Jenå hade börjat för jag passade på att reda ut Dilers trassliga svans....


När det en stund efter mitt ridpass var dax för att tävla så bytte jag schabrak på den dressyrsadel jag skulle ha och fick lite hjälp med att putsa tränset medan jag bytte tröja till tävlingströjan. De vita ridbyxorna hade jag redan på mig.

Framridningen gick kanonbra och han kändes jättefin. Strax innan jag skulle in på banan så passade jag på att rida igenom programmet och när jag var klar med det så var det dax att gå in på banan.

Red nästan direkt upp till A där man startar programmet men när jag kom dit så kom jag på att jag kanske skulle rida förbi domarbordet. Gjorde så oxå och fick den reaktion jag ville ha, dvs att han skyggade mot det. Jag red då en 10m volt framför domarbordet och då var saken ur världen.

Fick startsignal och började programmet och allt flöt på som det skulle och jag blev skitnöjd med programmet när jag hade ridit klart det. Givetvis finns det saker att "fila" på men överlag är jag som sagt skitnöjd.


Givetvis filmades ritten oxå.


Kommentarer:

1 kajsa:

skriven

hur många år har du ridit? :)

besök gärna min blogg Yiinaa.blogg.se :P

2 Helen:

skriven

Hej Kajsa!



Jag har ridit sedan 1988 och hade ett skadeuppehåll på 10 år mellan 1997-2007.

Kommentera här: