Min dressyrlektion.....

kändes väldigt bra med Topzy. I och med att en annan häst skulle ha den dressyrsadel jag brukade ha på Topzy fick jag lov att prova en helt ny sadel på henne. Den passade perfekt och var väldigt trevlig att rida i.

Eftersom det var clinic med Bo Jenå fram till 14.30 (halvvägs in på min grupps lektion) så flyttade vi den till kl 15 så att vi kunde se hela clinicen men jag hade ingen ro att sitta och titta när jag sent fick veta att en klass på tävlingen skulle flyttas till lördagen efter lektionen. Då skulle jag egentligen ha knoppat Topzy efter lektionen men istället fick jag förbereda mig för tävling med Diler.

Till passet

Vi började med att rida kvarstvändningar som framdelsvändningar och sedan fortsatte vi med skänkelvikningar som ju är lösgörande arbete.

Jag tycker att Topzy kändes väldigt fin den här eftermiddagen och dessutom så fick vi rida lite på dressyrstaketen oxå vilket är bra träning inför tävling.


Kommentera här: