Happy hour 25 november.......

red jag Jonna.....

Det var ett tag sedan jag red henne nu och det var kul att få sitta på henne igen.

Förra gången jag skulle rida henne skrittade jag två steg och kände sedan att hon var halt. Så då var det bara in med henne och ut med en annan häst.

Idag gick det bättre :) Var väldigt trevlig i galoppen och det var "bara" att hålla skänkeln intill och sedan låta henne galoppera på. I vänstervarvet som vi började med så galopperade vi ganska länge och då tyckte jag att hon började kännas trött i slutet innan vi skulle gå ner i skritt igen och byta varv.

Dagens huvudövning var en kvarts framdelsvändning i hörnen. Detta var en ganska bra övning när det var väldigt ojämn "fördelning" av kunskaperna bland ryttarna.
Någon ryttare hade aldrig tidigare ridit framdelsvändningar och jag och några andra kan detta väl.

Jonna lyssnade inget vidare i början av passet på mina skänkelhjälper men efter en påminnelse med spöt så blev det mycket bättre.

Hon är en av de hästar som inte gör mer än absolut nödvändigt på lektionerna och när man sedan kommer som lite duktigare ryttare måste man "väcka upp" hästen lite grann. Hon är dock inte lika stötig i galoppen som Topzy och Diler är men istället stötigare i traven än de andra två. Det är tänkt att jag ska rida henne imorgon på mitt ordinarie pass.... :)


Kommentera här: