Dressyrtävling på Stall Tokarp 30 oktober 2011

Den här dagen var det dressyrtävling och givetvis hade jag fått förfrågan om jag ville vara med och tävla. Eftersom att mina båda ritter var så fina senast på Borås Ridhus klubbtävling den 16 oktober så var min "tävlingsnerv" mättad. Såg liksom ingen anledning till att tävla mer just då.

Åkte ändå ut för att filma några ritter och vips så satt jag vid domarbordet och dubbelkollade alla protokoll med min miniräknare i mobilen...

Filmerna finns för beskådan på youtube under användare ridskoleryttaren....

Avslutar med att nämna att det gjordes många fina ritter, jättekul att se så många duktiga ryttare och hästar. Kul oxå att det även kommer ekipage "utifrån".


Till sist några bilder på tävlingsekipagen, har dock ingen aning om vad varken ryttare eller hästar heter.







En av tävlingens minsta ekipage.....

Kommentera här: