Dressyrtävling 20 november med klubbmästerskap för lektionsryttare

Programmet som skulle ridas heter LB:2 som är ganska roligt att rida :)

Jag rider fram Topzy som känns även den här dagen väldigt fin. Checkar av lite lösgörande med framdelsvändningar, bakdelsvändningar och skänkelvikningar. Testar lite framåt och bakåt oxå, som jag får tillrättavisa lite grann.

Programmet kändes hon superfin och jag kände att detta var en ritt på 56-57% och kände mig glad och lycklig. :) Hämtade sedan mitt protokoll.... fick se att jag " bara " fick 54%. Jag tyckte att det dömdes lite snålt. Vad tycker ni?

Kolla gärna filmen här nedan och skriv sedan ner era åsikter.

Har redan fått mycket beröm för ritten och det känns ju givetvis bra.

Det som jag retar mig lite på är halten vid C (framför domaren) där hästen rättar sig med ett steg och får kritiken: "Ej stilla i halten". Poäng: 4. Borde fått lite högre för den både såg och kändes väldigt fin.



Kommentarer:

1 Myran:

skriven

Bara att bita ihop och köra igen ;) Är ju så med domarsporter ;)

Kommentera här: