"Ostpass" dagen före julafton

Efter att ha stressat mig genom eftermiddagen med en massa folk på Boråskebaben (lunch) och sedan i Knalleland för diverse inköp och sedan hem med det. Försökte varva ner lite i ca en timma innan jag åkte ut till ridhuset för dagens pass med Osten.

Kom ut i ridhuset strax efter 18 och ca 15 min senare så hade Malin en lektionsgrupp. Det var endast 3 elever som kom till gruppen och då sa jag till Malin att jag kunde vara med som lite "utfyllnad".  De hade en så kallad önskelektion och de ville rida självständigt hela passet så då var vi över hela stora manegen.

Skrittade henne i ca 10 min innan jag började trava lite lätt. Eftersom att hon kändes seg förra gången jag red henne så då tänkte jag att sporrarna får göra oss sällskap men efter en stund så fick jag ta av dom för Osten blev för het med dom på. Hon var verkligen "på hugget" även efter att jag tog av dom och favoritgångarten för kvällen var galopp.

Försökte rida en sluta som jag egentligen lyckades ganska bra med men när jag tog bak ytterskänkeln för att peta in baken på slutan så ville hon hellre fatta galopp.

Red i övrigt en del skänkelvikningar i trav och och lite åttvolter och så fick hon galoppera av sig lite grann. Några bakdels- samt framdelsvändningar blev det oxå.

Får se vad jag hittar på för något på julaftonspasset imorron. Det blir grymt tidigt för att jag är uppbokad på julfirande från kl 11.... Behöver vara i stallet redan kl 07.00 och då börjar jag med mockning samt iordningställande av foder och rider sist. Hoppas bara jag hinner bli klar med ridningen innan ridskolans julkadrilj ska in i stora manegen och de är måååånga, 25st är den senaste siffran jag hört.....

Har tyvärr inte hunnit ta några bilder än på Osten, ska försöka hinna med att ta några imorron.

Blir nytt inlägg imorron!

God Jul på er alla!!

Kommentera här: