"Osten"......

är en privathäst, som egentligen heter Brie. Har börjat hjälpa ägaren Petra med att rida denna fina häst. Red henne ikväll och det var första gången jag red henne utan att Petra var med och hästen är hur go´som helst att både hantera och rida :)

Detta passet som var mitt första hela (provade henne för ca 2 veckor sedan då jag hjälpte Petra med hindren då hon skulle hoppa lite grann och då skulle jag sitta upp och trava av henne lite) och började med att skritta i ca 10-15 min för att själv få varva ner efter en tuff dag på jobbet samtidigt som jag ville låta hästen få skritta fram ordentligt. Sedan sedvanlig uppvärmning i trav under lättridning och därefter lite lättare arbete i trav innan jag tog lite galopparbete.

Hon är ungefär som Topzy (för er som känner till lektionshästarna på Borås Ridhus) att rida fast lite piggare, vilket ju är väldigt positivt. Trivs väldigt bra på den här hästen.

Testade på detta passet lite skänkelvikningar, bakdelsvändningar och framdelsvändningar, halter osv för att se lite vad hon kan på dressyrsidan. Hoppa vet jag att hon kan men jag har (just nu iaf) lagt all hoppning på "hyllan"


Har dock inga foton på henne än men kommer givetvis att fixa det..... :)

Detta är dock en bild som jag har lånat från ägaren (Petra)

Kommentera här: