Jonna blev Diler......

på dagens lektionspass.

Ryttaren till Diler i gruppen före mig kom tyvärr inte och Jonnas ryttare kom så då hade Jonna fått gå fler lektioner än Diler så de i kansliet frågade om jag kunde tänka mig honom istället på dagens pass och jag sa att det var helt okej.

Jag undrade givetvis hur mycket arbete jag skulle behöva lägga ner på honom den här gången innan jag fick honom som jag ville....

men....

han var helt kanon idag. Redan när jag kortade upp tyglarna första gången efter skritten så var han superfin i formen så efter lite arbete i skritt så lät jag honom komma fram i trav under lättridning och voltarbete på 20m volterna. När jag var nöjd där så fick han en liten kort paus i skritt och jag själv behövde flåsa av mig lite. Sedan var det dax för arbete i arbetstrav (under nedsittning) där jag försökte aktivera honom hur mkt jag bara kunde för att undvika att han dyker och skakar på sitt huvud. Tyvärr så gör han så när han inte är satt i ordentligt arbete. Så jag red skänkelvikningar, åttvolter och sluta utefter långsidorna som jag fick till väldigt bra och fick beröm av instruktören :)

Dagens huvud övning var att vända upp på hörnlinjen från mitten på kortsidan och rida skänkelvikning. Strax innan man kommer ut på fyrkantsspåret igen så skulle man avsluta skänkelvikningen och göra en gångartsövergång till trav eller galopp (skänkelvikningen gjordes till en början i skritt) och fritt arbete på motsatta långsidan upp till startpunkten på övningen.

Jag passade på att prova lite förvänd galopp på båge när jag red på "tillbakavägen" och fick till det riktigt bra några gånger. Vid ett tillfälle så fick jag inte riktigt plats att avsluta så då tog jag en extra sväng i galopp....

Som sagt så är jag kanonnöjd med detta passet som dessutom var sista lektionspasset för 2011.

Under jul och nyårshelgerna får ni istället följa mig på mina pass med "Osten" som jag är medryttare på.





Diler i sin box




Jag och Diler på tävling i oktober 2011

Kommentera här: