Dressyrspecial 3 december

blev även denna gång Jonna och då var det mycket skrittarbete, då vi skulle träna på bakdelsvändningar.

Vi red dessa bakdelsvändningar som kvartsvändningar runt koner som man annars rider framdelsvändningar och hästarna tyckte det givetvis var konstigt att de helt plötsligt skulle göra detta "bakvänt" men det gick bra tycker jag.

Avslutade även detta pass med lite "egen" tid innan nervarvningen.


När vi sedan kom in med hästarna i stallet igen så var det några i ungdomssektionen som hade börjat julpynta stallet med grankvistar med glitter och lite äpplen. Supergott med granen och äpplena tyckte givetvis hästarna.

Efter att ha kikat på lite privatekipage så gick jag in i lektionsstallet igen och fotade lite och ett av mina favoritfoton blev givetvis på Jonna. Fotona är tagna med min nya mobil Samsung Galaxy Xcover så det är lite sämre kvalitet än vad min digitalkamera är.

Julpyntat, men hur länge får det sitta?



Jonna tittar nyfiket på fotografen....

Kommentera här: