Veckans träning på gymmet (Svensons hälsocenter)

Efter måndagens "hästpass" på gymmet som var i nästan 2 timmar var jag helt slut och orkade knappt göra nåot alls resten av dagen. Tränade först igenom mitt Rehabpass för knät och direkt efter ett helt pass med mage och rygg. Visserligen jobbigt men väldigt nyttigt. :)

Redan när jag vaknade imorse så hade jag ont i knät och tog en tablett till frukost men det hjälpte inte när jag nästan 6 timmar senare kom iväg till gymmet och skulle köra igenom rehabpasset igen. Började med benpressen och den gick bra på 25kg och 3x10. När jag sedan bytte maskin till Prone Leg Curl ( baksida lår, man ligger på mage och böjer benen bakåt) och hade vikten på endast 18kg vilket är väldigt lätt i den maskinen. Man känner inget motstånd alls men här så gjorde det ordentligt ont i knät så jag avbröt övningen redan efter ett set (av tre).

Gick istället på roddmaskinen i konditionsparken och rodde i 10 min på det lättaste motståndet och det gick bra :) Efter det så tränade jag mage och ryggpasset istället. När det var klart så testade jag med balansplattan och två övningar på stepbräda som igår i rehabprogrammet för knät. Dessa gick bättre men var väldigt jobbiga, pausade när smärtan började komma igen. Sedan var det dax för stretching! Efter det var passet slut :)

Innan jag cyklade hem från gymmet skickade jag ett sms till min sjukgymnast och bad om att få bli uppringd. Hann inte rikigt komma hem innan han ringde mig, så jag gick de sista hundra metrarna hem medan jag pratade med honom. Det blev att jag ska till honom imorgon kl 8 på morgonen. Visserligen har jag semester men vad f*n då kommer man ju upp och fått gjort lite mer än tidigare i veckan då jag gått upp runt 12.... men vad katten vad skönt att någon gång kunna ligga så länge :) Det är jag absolut inte bortskämd med!

Avslutar med några bilder på fina Diler....

Står längst bort i boxen och har det skönt :)



Här har han upptäckt att jag står med dörren öppen och fotar honom, självklart ska man undersöka om det finns något gott hö utanför....




Riktig linslus, var nyfiken på min kamera.... :)





Jag vill inte vara kvar här inne, får jag följa med ut? Jag svarade nej och stängde dörren.


"Vad taskig hon är, men jag gillar henne iallafall :)"

Kommentarer:

1 LINN - PONYROYALS:

skriven

Göra länkbyte? :)

2 Sandra:

skriven

Sv; jo, hade tänkt välja Svenljunga som andraval, har ett par kompisar som gått häst på Strömma som tycker att det är jättebra där, så Strömma blir förstavalet :)

3 filippa:

skriven

Sv; Kul att du hittat till vår blogg! :) Vilket ekipage menar du?

4 Sätilaryttaren-:

skriven

sv; tror inte jag har det men kanske lite? dock är det inte jobbigt att andas bara att springa ^^



ja men verkligen! tycker det är konsigt att polisen inte bryr sig bara för att det är hästar :S

Kommentera här: