Kvällskursen: tisdag

Redan igår gick jag motvilligt med på att rida Diler även idag. Han var som en helt annan häst idag. Samarbetsvillig och helt ljuvlig att rida. Igår bad jag om ursäkt att jag satt på honom och idag var det mer j*la anamma från min sida. Då gick ju allt så mycket bättre oxå. Ska ändå villigt erkänna att Jonna ändå är min favorithäst :)

Dagens pass: Vi hade som "tema" lösgörande arbete. Vi började redan i skritten att rida 3 serpentinbågar över medellinjen och vid behov kunde vi även lägga volter i bågarna.

När vi sedan började trava hästarna så fortsatte vi på samma övning. Efter lite arbete på 20m-volterna i skritt, trav och galopp skulle vi börja med skänkelvikning på hörnlinjen. För att lura hästarna lite, många av dom kan ju den här övningen, skulle vi först bara skritta hästen rakt fram på linjen. Efter några gånger med raka hörnlinjer så skulle vi börja med skänkelvikningen. För egen del så tycker jag det gick överlag bra, några gånger var det väl inte så bra men sedan fanns det några som var kanon.

Filmen jag har här i slutet av detta inlägg är jag mest nöjd med galopparbetet och avslutningen i traven under lättridning.

Först några fler bilder:

Diler står nöjd och glad i stallgången




Här väntar vi på att de andra ryttarna ska bli klara med justering av sadelgjordar och stigläder....



Här en stillbilld till på oss.....





Åsså filmen:

Kommentarer:

1 Myran:

skriven

fina diler =)

Kommentera här: