Kvällskursen: måndag

Detta första pass så red jag Diler, kunde dock inte ha på mig shortchapsen för att det tryckte på svullnaden strax nedanför knäskålen. Det kändes väldigt flaxigt och vingligt när jag inte hade dessa på.

Passet: Detta var första passet för hästarna efter betet så de behövde en komigång-lektion, vilket några av oss ryttare även behövde. Jag själv hade inte ridit på hela sommaren bortsett igår. Vi skrittade ganska mycket i början med övergångar skritt - halt - skritt. Vi red hästarna innanför spåret och skulle rida dom helt raka på långsidorna. Senare började vi trava under lättridning och då gjorde vi istället skrittövergångar samt red lite volter för att få lite lösgörande arbete.

Efter lite pausande på lång tygel så gick vi in på stora mittvolten och tränade på ställning av hästen i skritt och trav, efter en stund så fick vi ta en galopp oxå :)

Så får vi se vad vi hittar på imorron. Lite bilder från dagens pass. Börjar med hästens stamtavla för er som är nyfikna på det.




Kommentarer:

1 Myran:

skriven

mer bilder vill vi ha om det finns ^^

2 Helen:

skriven

Detta var de bästa bilderna jag hade just nu. Det ska även komma en film men jag tänkte slå i hop båda dagarnas filmning (om jag nu kan bli filmad idag villsäga) och publicerar det efteråt.

3 Amanda Nilsson:

skriven

fina bilder! Jag blev glad när jag såg att du inte använde thidemanen :) Svara gärna på en kommentar på min blogg...

Kommentera här: