Dagens intensivdag i dressyr.

Dagens häst var Jonna som jag har ridit så gott som hela vårterminen 2011. Fast jag inte ridit henne sedan i juni så kändes hon väldigt bra och var kalas i galoppen på båda passen, kändes dock lite trött på andra passet. Dock inte konstigt alls med tanke på högsommarvärmen.

Första passet: Efter framridningen så var huvudövningen rakriktining på medellinjen och en åttvolt (först en 10m volt till höger sedan upp på medellinjen igen och direkt en volt till vänster). Hon kändes jättefin genom hela passet och jag är skitnöjd. Avslutade första passet med att skritta ut en liten kort sväng.

Andra passet: Red vi lösgörande arbete med skänkelvikning på hörnlinjen och även bogen in (som är den lägsta graden av skolan öppna) på långsidan. På detta pass var jag lite trött så skänkelvikningen blev väl inte så bra som jag tänkt mig. Fick dock till det några gånger så jag ska vara nöjd ändå. Avslutade passet med lite galopparbete med bogen in och lite utåtställning samt tempoväxlingar. Jonna skötte sig väldigt bra.

Kommentera här: