Lördag 10 september - Dressyr - Valle

Skulle egentligen haft Jonna på detta passet men eftersom jag ska tävla Valle nästa söndag så bytte jag till mig honom.Tänkte att jag skulle ta det lugnt på lektionen med tanke på att jag legat under täcket i en vecka. Men nähä då! Full fart framåt och underlaget sprutade under Valles hovar i galoppen på framridningen.

På övningen som bestod av skänkelvikning i skritt efter hörnpassering in till mitten av manegen. Därefter trav. Rak häst på medellinjen och sen varannan gång höger resp vänster varv. Vid R och S skulle vi rida en 10m volt och sedan länga steget resten av långsidan. Sedan ner i skritt igen och börja om igen. I slutet av passet skulle vi fatta galopp efter skänkelvikningen och ner i trav innan vi lämnade medellinjen.

Valle jobbade på bra under passet så han hade blivit väldigt svettig men å andra sidan var det ganska varmt i nya manegen.

En svettig Valle när passet är slut.

 

Kommentera här: